teater

hej oj nu är den precis 00.00. häftigt ;)

nejjj men jag skulle säga ngt annat. kom precis hem från teatern Ruths bok som var på alias teatern på st. eriksplan nästan. en himla välgjord pjäs! en hel rolig orkester och så Ruth som spelades av fyra olika skådisar, i olika åldrar. Handlade om andra världskriget och konsekvenserna av det för en överlevande ungefär..

men det handlade inte så mkt om kriget, utan mer om personerna och en gammal dam som ser tillbaka på sin ungdom när allt detta hände då förstås. Skådespelarna var bra, men kvinnorna var nog bäst. Och gamla Ruth.

i pausen frågade jag hon som har teatern om jag möjligtvis kunde få någon slags praktik... och hon skulle höra av sig! lät väldigt positiv när hon fick höra att jag är skådespelerska. är inte van själv med titeln men om jag tjänar på det, ja då är jag ju det förstås!

mh.. jag hoppas verkligen jag får praktiken, för då sa hon att det inte var ovanligt att man kunde få en roll.. men detta blir mer till våren då =) om det nu skulle bli av.. man vet aldrig men jag hoppas på det bästa!

nu ska jag sova

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0