sat

idag händer en ny sak. det är första gången för kalasskådespelande för mig idag! Ja, som okänd skådespelare får/fick man skura toaletter (Drew Berrymore), ligga med producenter (Malin Åkerman) och spela pirat på kalas (Linda Sjöberg).

Det är elin som fixat det kan man säga, och kul att jobba med henne, nu har vi två gemensamma jobb hahah.visst är det något speciellt med barnkalas. jag har bara bra minnen från det. mina föräldrar klädde t o m ut sig på halloweenkalasen. det doftar lakritsgodis och barn springer runt och bara har kul. ja, förutom ngn gång då en tjej på mitt kalas när jag fyllde typ 10 började gråta för hon förlora elr ngt. Jo, men innan gästerna kom så smygåt man lite av godiset, sprang runt i vardagsrummet och bara var glad. fast nu kanske det är en annan grej när man är större, iaf för att barnen kan väl typ vara helt crazy också och jobbiga? ja, ni kände väl mig...

Fick ju jobb som detta och det känns bra. Det är ett jobb som inte krävs så mkt av på ett sätt, som café jobb te x, utan detta är roligt att leka hehe. Men jag är även medveten om att det kan bli rörigt, men då blir det på ett annat sätt än vad det skulle bli annars.. Jag ska vara där i en timme och får lite lön. Roligt och betalning. Det är nog det bästa att få just nu eftersom det är jävligt svårt med jobb nu.. så jag är glad för detta. jag minns alla mina kalas som barn... födelsedagskalas halloweenkalas....ja, det var kul! en grej som gör det ännu roligare är att elin även jobbar där så idag ska jag få jobba med henne på tvillingars femårskalas. awww. det är pirattema.

well well.. det är kl tre men ligger långt bort så jag måste ändå skynda. ska äta gröt nu =)

och just det, när jag vaknade idag så svalde jag och mandlarna var bättre, just nu känns det knappt ngt ont!!! men jag får se hur det går med dem sen, man ska inte säga hej fören.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0